Každý řidič pozná, že je něco v nepořádku s řízením, když vozidlo reaguje trochu jiným způsobem, než doposud. Mezi úplně nejčastější jasné příznaky patří pár nepřirozených věcí, které mohou řidiče za volantem potkat.
- Zdá se vám, že se auto rozhodlo pro menší taneček na silnici? Je pravdou, že může se jednat ještě o jinou závadu, než bude porucha řízení. Třeba čepy nebo tlumiče.
- Máte v pořádku ložisko na horním uložení, a přesto vám to jaksi při zatáčení lupne? Zřejmě je problém jasný, jedná se o vadu řízení.
- Zdá se vám, že servo začalo zpívat? Zpívání způsobuje nízký tlak servočerpadla. Nebo to může dělat i jistá netěsnost, ovšem jedno bude jisté, povede to k zadření řízení a poté ke zničenému hřebenu.
- A když vám náhodou klesne hladina olejové náplně servočerpadla, tak zase uslyšíte takové mečení, jenomže i to je velmi špatně a dříve nebo o trochu později bude celé zařízení zničené.
To samozřejmě nejsou všechny vady, ale pokud je budete ignorovat, tak to bude končit zničením hřebene nebo dokonce tělem řízení. Jak se zdá, tak repase řízení Sharan bude více než nutností.
Proces repase řízení
Je pravdou, že na repasi se každý tváří odlišně. Pokud ovšem se ale poctivě vymění všechny opotřebované díly, hřeben a tělo řízení se pořádně vyčistí, vybrousí a ještě hloubkově zkontroluje, tak je to nejlevnější dostupná a předně účinná oprava.
Není to sice jednoduchá záležitost, ale přece jenom při správném postupu se všechno podaří. Předně všechny díly musí bezpodmínečně souhlasit s daným vozidlem. Špatné označení dílů by rovněž moc úspěchů nepřineslo.
- Řízení se musí kompletně rozebrat a častokrát se objeví ihned závada.
- Všechny rozebrané díly se musí důkladně očistit a samozřejmě na řadu přijde chemie. Velmi dobře se musí vyčistit tělo řízení, hřeben a další součástky.
- Mechanicky poškozené díly se musí nahradit novými díly.
- Vyčištěný hřebem je nutné zkontrolovat na rovnost, pokud je nějak prohnutý tak je čas na jeho narovnání. Poté projde procesem čištění.
- Nyní přijde na řadu pískování a lak.
- Když je vše hotové, tak se díly poskládají dohromady a nyní je čas na zkoušky a testování.
Jen tímto způsobem se dá garantovat nejvyšší kvalita řízení, která se velmi podobá úplně novému dílu.